loading...
جام جهانی 2014 برزیل
علی بازدید : 13 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نکونام و بيگ‌زاده را فصل بعد مي‌خواهيم

رولند کخ: برگ برنده ايران کي‌روش است


رولند کخ مربي آلماني را که به خاطر داريد همان مربي معروف استقلال که در اواخر دهه 70 به استقلال آمد و اين تيم را از نظر فني دگرگون کرد و به گواه کارشناسان استقلال بهترين بازي هارا از نظر کيفيت فني در زمين بي کيفيت تختي برگزار مي کرد.


اگرچه برخي از کارشکني‌ها نگذاشت کخ به اهدافش برسد و در نهايت اين مربي در چند هفته به پايان بازي ها با چشماني خيس مجبور به ترک استقلال شد.

با کخ که اين روزها در سوپر ليگ ترکيه و تيم کايسري ارسي اسپور مربيگري مي کند از فوتبال ايران در آستانه جام جهاني و کي روش و بازيکنان ايران صحبت کرديم.

اوضاع و احوال؟

خب من در حال حاضر در تيم کايسري ارسي اسپور مشغول به کار هستم و براي کمک به دوست خوبم حيکمت کارامان به اين تيم آمدم و تلاشمان اين است که اين تيم را به موفقيت برسانيم و خوشبختانه اين تيم که در رده آخر جدول 18 تيمي سوپر ليگ ترکيه بود را توانسته ايم در حال حاضر به مقام چهاردهم برسانيم.

چرا در کنار دوست صميمي تان آقاي دام نيستيد؟

خب من امسال قصد داشتم استراحت کنم اگر الان هم اينجا هستم چون دوستم به کمک من نياز داشت کريستوف هم در ليگ ترکيه بود اما گويا با اين تيم نتوانست ادامه همکاري دهد و الان در المان هست شايد سال بعد باهم در کنار هم باشيم.

تيم سال بعد شما مشخص است؟

خب کريستوف از اکثر تيمهاي خوب ترکيه پيشنهاد دارد چرا او کارنامه خيلي با شکوهي از خودش با بشيکتاش و فنر باغچه که در هر دوي اين تيمها در کنار او بودم از خودش به جا گذاشته البته تيم شهر خودمان اف سي کلن و چند تيم بوندس ليگا صحبتهايي با کريستوف داشته اند که هنوز مشخص نيست و براي تصميم گيري زود است.

روزي که از ايران رفتيد گفتيد ماموريتم تمام نشده منظورتان چه بود؟

خب در آن مقطع من نتوانستم ماموريتي که در فوتبال ايران داشتم را کامل انجام دهم،صادقانه بگويم از زندگي در ايران و کار کردن با جوانان ايراني خاطرات خوبي دارم و دوست دارم يک روز دوباره در ايران کار کنم فوتبال ايران از پتانسيل بالايي برخوردار است.

روزي که از ايران رفتيد دوست داشتيد چند بازيکن ايراني را با خودتان به فنرباغچه ببريد از آنها خبر داريد؟

بله من در آن مقطع در رسانه ها هم گفتم که اميد رحيمي بازيکن جوان استقلال که کشف خودم بود را به همراه نيکبخت واحدي و جواد نکونام که از بازيکنان با استعداد ايران بود را با خودم از ايران مي برم اما اميد رحيمي به خدمکت سربازي رفت و نتوانست بيايد نکونام را پيدا نکردم و کسي هم با من صحبتي نکرد ماجراي نيکبخت را هم فکر کنم همه مي دانند که چرا نتوانست با فنرباغچه قرارداد ببندد.

مي دانيد که نکونام در حال حاضر کاپيتان تيم ملي است؟

بله او بازيکن بزرگي است و يک ليدر به تمام معنا به نظر من لياقت جواد است که کاپيتان تيم ملي باشد.

هنوز هم به کار با بازيکنان ايراني علاقه مند هستيد؟

بله من اگر در سوپر ليگ ترکيه بمانم يا به بوندس ليگا برگردم دوست دارم با بازيکنان ايراني از جمله جواد نکونام کار کنم،من از طريق دوست خوبم ابراهيم طالبي که اخبار فوتبال ايران را هراز چند گاهي به من مي دهد دنبال اين قضيه هستيم و در همين زمينه هم هاشم بيگ زاده را که يک مدافع است را تحت نظر داشتيم و شايد اگر اتفاق خاصي هم رخ ندهد با او هم در آينده اي نزديک کار کنم.

يعني ممکن است بيگ زاده را بعد از جام جهاني در تيمي که شما و دام هستيد ببينيم؟

نه تنها بيگ زاده بلکه بازيکنان ايراني که در جام جهاني بازي مي کنند اين شانس را دارند که به تيمهاي بزرگ راه پيدا کنند من هم اين ماموريت را به دوستم که در ايران اتفاقاً مربي هم است و زماني هم در ترانسفر بازيکن از ايران به آلمان به ما خيلي کمک کرد سپرده ام،ابي طالبي آناليز اين بازيکنان را به ما مي دهد.

عملکرد ايران در جام جهاني؟

در درجه اول لذت ببريد از اينکه در کنار ميليونا انسان ديگر در کل جهان در جشن بزرگ جام جهاني شرکت داريد و خوشحال باشيد تيم ملي شما بار ديگر به اين رخداد بزرگ راه پيدا کرده است.

گروه ايران در جام جهاني؟

خب بايد اين حقيقت را پذيرفت که آرژانتين به عنوان يک کشور صاحب فوتبال از آمريکاي جنوبي يکي از مدعيان جام است و ايران بازي سختي در مقابل اين تيم دارد اما با توجه به شناختي که از ايران دارم و نوع فوتبال نيجريه و بوسني آنجا مي توانيم شاهد نبرد جانانه اي باشيم و ايران از هيچ لحاظ از اين 2تيم چيزي کمتر ندارد و مي‌توان به عبور از اين مرحله اميدوار بود.

کارلوس کي روش؟

کي روش مربي بزرگي است و يک مربي بين المللي است و من فکر مي کنم برگ برنده ايران در جام جهاني همين کي روش است اگرچه اعتقاد دارم بايد تمام ايراني ها از او حمايت کنند تا اين مرد پرتغالي بتواند به هدفش که همان هدف ميليونها ايراني است برسد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 30
  • بازدید کلی : 1,139